Amikor egy gyerek pályaválasztás előtt áll, és nagyon szeretne művészeti pályára lépni, azaz valamilyen művészettel kapcsolatos tanulmányokat végezni, akkor a szülei gyakran lebeszélik a gyereket az álmairól, a terveiről és próbálják „tisztességes”, anyagilag is jobban megérő foglalkozás felé terelgetni.

Ma már az internet és az egyéb technikai és egyéb lehetőségeknek köszönhetően azonban nem is tűnik álmodozásnak az, hogy valaki a művészettől, a művészeti tevékenységtől reméljen anyagi sikert. Hiszen valóban számtalan lehetőség adott azok számára, akik vagy a fotózásból, az írásból, vagy éppen a festészetből szeretnének megélni. A cikkben tippeket adunk, hogy mit is kell ahhoz tenni, hogyha valaki a művészetből szeretne megélni.

Nem elég csak jónak lenni

A művészeti piac telített, főleg napjainkban, amikor sokan a „könnyebb kereseti lehetőséget” választják. Ki szeretne egy gyárban robotolni, ha a könyvírásból is meg lehet élni? Igen ám, csakhogy az íróvá váláshoz nagyon rögös út vezet. Csak az érheti el az ez irányú céljait, aki nagyon kimagasló, nagyon tehetséges abban, amit csinál. Nem elég csak jó könyvet írni, egy ütős könyvet kell írni. Olyan könyvet kell írni, amilyet még senki sem írt meg előttünk. Csak abban az esetben vágjunk bele bármilyen művészeti tevékenységbe, legfőképpen, ha pénzt is szeretnénk azzal keresni, netalántán ezt szeretnénk a főállásunknak, ha elég magabiztosak vagyunk, azaz tudjuk magunkról, hogy kiemelkedő a tehetségünk, ami már csak arra vár, hogy megcsillogtassuk azt a nagyközönség előtt.

Ne csak ismerkedj, gyűjts célközönséget

Maradjunk az írói pályánál. Régebben nem volt ennyi lehetőség informálódni, olvasni, hiszen csakis a papíralapú, hagyományos könyvek álltak a rendelkezésünkre. Írónak sem sokan álltak, csak azok indultak el az írói pályán, akik kaptak elég biztatást és pozitív visszaigazolást az olvasóktól.

Ma már nem elég csak írni, az írónak marketing stratégiákat is alkalmaznia kell, ha a felszínen szeretne maradni. Mert valóban nagyon sokan írnak és a magánkiadók megjelenésével azt lehet mondani, hogy szinte bárkinek megjelenhet a műve. Erre mondják, hogy felhígult a szakma. És hogy mitől függ a siker? Nem csak a tehetségtől, nem csak attól, hogy ki, hogyan ír, hanem a célközönségtől, azoktól az olvasóktól, akik az az adott író köré gyűlnek, és ami a legfontosabb, meg is veszik a könyveit. Mert ugye az író abból nem él meg, hogy bálványozzák, pénz is kell a megélhetéséhez. Minél több olvasója és rajongója van, annál több könyvet sikerül eladni a piacon és így a művésznek, az írónak is van lehetősége, hogy valóban azzal foglalkozzon, amit szeret. Az írással. Azonban az olvasók „begyűjtéséhez” kiváló marketing stratégiára, eszközökre is szüksége van, hiszen valóban olyan sok könyv jelenik meg évente, hogy senki sem figyel fel egy új íróra, ha nincs körülötte nagy csinnadratta, azaz nem hypolják körül. Nem könnyű elindulni az úton, de ha az a bizonyos út marketing stratégiákkal és a megfelelő hirdetési felületekkel van kikövezve, akkor gyerekjáték azon végigszáguldozni.

Az üzleti terv és a blogolás

Sok művész is blogol. Nem mindenki azért, mert a munkája és a művészeti tevékenységei mellett annyira ráér, hanem mert ez is a marketing stratégia része. Hiszen az úgynevezett rajongók mást is tudni akarnak az imádott írójukról, festőjükről, fotósukról, így a blogolás is egy jó lehetőség, hogy gyarapítsuk a rajongóink táborát. Első lépés tehát mindig az, hogy magunk köré gyűjtsünk olyan embereket, akik kíváncsiak is ránk, a munkánkra és biztosak lehetünk abban, hogy nem marad a boltok polcain a könyvünk, mert senki nem kíváncsi az irományunkra. Az üzleti terv csakis ezután jöhet, hiszen csakis annak tükrében gondolkodhatunk a jövőben azon, hogy az adott művészeti tevékenységből fogunk a jövőben megélni, ha valóban van mögöttünk annyi ember, akik tényleg megveszik majd a könyvünket, vagy egyéb termékeinket, alkotásainkat.

Megélni is lehet a művészetből

Nem új keletű dologról van szó, hiszen sokan mertek nagyot álmodni és ma már elmondhatják, hogy az írás nem csak hobbi számukra, hanem ez biztosítja a megélhetésüket. De nem csak egy író csinálhatja vállalkozásszerűen az írást, hanem egy fotós, egy festőművész, egy keramikus és a sort hosszan lehetne folytatni. A vállalkozás nem csak hivatalosan hangzik, de bizony az is.

Sok művészember szeretne vállalkozni, vagy valamilyen művészettel kapcsolatos vállalkozást indítani, akár még céget is alapítani. Nekik is segíthet a szekhelyszolgaltatas.eu, akik többféle szolgáltatást is nyújtanak az ügyfeleiknek Budapesten és vidéken egyaránt. Ilyen a cégalapítás, az egyéni vállalkozás elindítása, a cégmódosítás, a cég adásvétel, a bélyegzőkészítés vagy a könyvelői szolgáltatás biztosítása.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

Duna-Part programajánló