Az egészségügyi maszk viselésén túl számos gyakorlat és szokás létezik, amelyeket módszeresen betartva eredményesen kerülhetjük el a koronavírus-fertőzést. A bejegyzés keretei között ezeket a tanácsokat fogjuk megosztani.

Törekedjünk a rendszeres kézmosás betartására

Ezzel kapcsolatban mindenképp releváns lehet a Centers for Disease Control and Prevention javaslata, hangsúlyozva a rendszeres kézmosás fontosságát, mégpedig szappannal és vízzel, minimum 20 másodpercig. Még inkább hangsúlyos, hogy étkezés előtt mindig mossuk meg a kezeinket.

Ez annak kapcsán még inkább lényeges, hogy a vonatkozó kutatások alapján hajlamosak vagyunk óránként akár tizenöt alkalommal is megérinteni az arcunkat. Ha mindezt szennyezett kézzel tesszük, az kifejezetten veszélyes lehet.

Ha nincs kéznél tiszta víz, használjunk alkoholos kézfertőtlenítőt

A Centers for Disease Control and Prevention azzal kapcsolatban is megfogalmazta a javaslatait, hogy mi a teendő kézmosó víz hiánya esetén. Az ilyen jellegű szituációkban az alkoholos kézfertőtlenítő használata jelentheti az alternatív megoldást.

Különösen olyan készítményt ajánlott alkalmazni, aminek minimum 60% az alkoholtartalma. Amikor pedig felvittük a fertőtlenítőt a kezünkre, fontos lesz, hogy hagyjuk azt megszáradni.

Fertőtlenítsük rendszeresen a mobiltelefonunkat és a kulcsainkat

Megszámolni is szinte lehetetlen, hogy napi szinten hányszor érintjük meg az okostelefonunkat. A fertőzés elkerülése végett kulcsfontosságú tehát, hogy a készüléket is fertőtlenítsük bizonyos gyakorisággal.

Mivel tudjuk mindezt megtenni? Elsősorban az antibakteriális törlőkendők alkalmazása javasolt erre a célra. Ha pedig már az egészségügyi maszk viselése mellett erre is figyelünk, akkor érdemes lesz a kulcsainkon is elvégezni magát a fertőtlenítést.

Az immunrendszerünk erősítése lehet az egyik leghatásosabb fegyver a járvány ellen

Több esetben is kimutatták már, hogy az egészséges és fitt szervezetet kevésbé képes ledönteni a lábáról a koronavírus-fertőzés. Ennek szellemében kulcsfontosságú lesz folyamatos jelleggel dolgozni az immunrendszerünk erősítésén.

Fontos lehet például, hogy a javasolt hét vagy nyolc órás minőségi alvásunk legyen meg. Legyünk tehát kipihentek, mert a testünknek igenis szüksége van a regenerációra és a folyamatos terhelés ellensúlyozására.

A szervezetünk ellenálló képességét úgy tudjuk hatékonyan erősíteni, ha odafigyelünk a rendszeres testmozgásra. Persze túlzásba sem kell esni, a lényeg az egészséges, úgymond arany középút megtalálása.

Szintén remek gyakorlat lehet D-vitamint szedni, ugyanis fontos szerepet játszik az immunrendszer működésében, a hiányában könnyebben kapjuk el a fertőzéseket, emellett pedig a légúti fertőzésekkel szemben is ellenállóbbak lehetünk a D-vitamin hatására.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

Összehasonlítás

Duna-Part programajánló