Mint ahogy azt megszokhattuk, a Budapest Park évről évre szinte a nulláról épül újra, ráadásul egy teljesen új, komoly üzenetet is közvetítő köntösben. Az idei arculatot a fiatal grafikus, Juhász Levente álmodta meg, központi témája pedig a belső utazás.

Bár ez véletlen, mégis tökéletesen reflektál a Budapest Park idei vadonatúj arculata mögötti gondolatiság a világban kialakult furcsa helyzetre. A szórakozóhely április 23-án indította volna el kilencedik szezonját, ez azonban az ismert okok miatt most várhatóan augusztus 16-án történhet meg. Az arculat megtervezése pedig – mint mindig – már tavaly elkezdődött. Ahogy a Park művészeti kurátora, Etentuk Inemesit meséli, a folyamat már az előző szezon kiértékelése után azonnal elkezdődik – ilyenkor a nemzetközi kreatív színtér felmérése után készít trend előrejelzést, majd a Park irányelveihez igazítva választja ki a lead grafikust.

Juhász Levente saját elmondása szerint tinédzserként rengeteg rajzfilmsorozatot nézett és ő maga is szívesen ragadott ceruzát – valahogy így jutott el oda, hogy a MOME animáció szakára jelentkezzen, ahol most éppen végzős. Emellett dolgozott a CUB animációs stúdióban, az Átjáró Másvárosba című sorozatban animátorként, majd később storyboard/animatik gyártóként.

Nagyjából decemberben kezdett el közösen dolgozni Inemesit, illetve a Budapest Park művészeti vezetője, Rimóczi Imre útmutatása alapján, saját bevallása szerint a tervezéssel nagyságrendileg ugyanannyi időt töltöttek, mint a kivitelezéssel.

“Igyekeztem egy olyan képi nyelvvel kommunikálni, ami egyszerre letisztult és pszichedelikus, kedves, mégis bizarr; kevés, mégis sok. A feketén és a fehéren kívül összesen 4 színnel és ezeknek átmeneteivel operáltam, a kompozíciókra pedig a szuprematista festmények és a post-internet illusztrációk rácsozott felosztása volt jellemző.”

Így született meg a 9. dimenzió világa, illetve ezzel párhuzamosan a belső utazás gondolatisága, ami a karantén alatt talán még aktuálisabb téma lett a közönség számára.

“Az én ötletem az volt, hogy idén saját magunkba utazzunk. Rendkívül fontos és nem eleget beszélt téma hogy a figyelemkapitalizmus korában mindenki meg tudja engedni magának azt, hogy egy pillanatra lekapcsolódjon a külvilág disztrakcióiról és türelmesen, rezignáltan tudjon gondolkodni olyan dolgokról, amikre másképpen nem nyílik alkalom.”

Ez a szellemiség pedig tovább boncolgatja a Park lead ügynöksége, az ABSTRCT Group által kitalált sokrétű “Hagyd kint a valóságot” szlogent.

A Budapest Park 9. dimenziója teljes valójában tehát várhatóan augusztus 16-án nyitja meg kapuit.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

Összehasonlítás

Duna-Part programajánló