December 3-án az egész világ az adományozásért fog össze

A #GivingTuesday –azaz AdakozóKedd– mozgalom az Egyesült Államokból indult útjára 2012-ben. Azóta már több mint 60 országban működik, több száz millió embert mozgatott meg és ösztönzött jótékonyságra. Magyarországon minden évben sok-sok millió forint gyűlik össze csak ezen a napon jótékony célokra, és sok ezer ember végez önkéntes tevékenységet is.

A kezdeményezést a Black Friday ellensúlyozására hívták életre, hogy az embereket a nagy vásárlások időszakában arra buzdítsák, hogy odafigyeljenek egymásra, az elesettekre, a hátrányos körülmények között élőkre, és adományokkal másoknak is segítsenek, örömet okozzanak.

Ezt csinálhatod az #AdakozóKedden!

Ha Te, családod, iskolád, szervezeted vagy céged szeretne részt venni az #AdakozóKedd mozgalomban, akkor nézz körül az adakozokedd.hu oldalon. Íme néhány tipp!

#1.tipp – Nézd meg a web oldalt, és adományozz egy szimpatikus szervezetnek!

#2.tipp – Töltsétek önkéntességgel ezt a napot. Sétáltassatok menhelyi kutyát, olvassatok fel beteg gyerekeknek vagy látogassatok idős embereket!

#3.tipp – Gyűjtsétek össze a kinőtt, már nem hordott ruhákat, játékokat, és vigyétek el egy segélyszervezetnek.

#4.tipp Civil szervezetként gyűjts adományt, szervezz önkéntesnapot vagy egy eseményt az #AdakozóKedd napján, gyűjts élelmiszert, ruhákat vagy karácsonyi adományt rászorulóknak!

#5.tipp Fogjatok össze osztálytársaitokkal, barátaiddal gondoljatok az utcán lévőkre: készítsetek szendvicseket, gyűjtsetek pokrócokat, és osszátok szét közösen!

Posztold a social médiában, amit csinálsz és használd a #adakozókedd és a #nemrólamszól hashtag-eket!

<<<<<<<<<>>>>>>>>>

A NIOK Alapítvány évek óta szervez kampányokat az #AdakozóKeddre, 2017 óta pedig a mozgalom hivatalos magyarországi nagykövete. Az #AdakozóKedd  elsődleges célja a hazai adományozási kultúra erősítése, valamint hogy felhívja a figyelmet a filantrópia fontosságára. A mozgalomhoz civil szervezetek, vállalatok és magánemberek egyaránt csatlakozhatnak.

Az idei évben a közösségi (crowdfunding) adománygyűjtés nagy lendületet vett, és mutatja, hogy igenis megmozdul a társadalom egy-egy jó ügy érdekében. Az Adjukössze közösségi adománygyűjtő portál civil szervezeteknek nyújt adománygyűjtő lehetőséget, mindemellett pedig a magánemberek a kedvük szerint választhatnak a hozzájuk közel álló ügyek között. Idén eddig 34 millió forint gyűlt össze csak közösségi adománygyűjtésből, 4866 adományozó közreműködésével, ebből pedig négy adománygyűjtést is több mint 2 millió forinttal támogattak a magyar adományozók.  

A jótékonyság összehozza az embereket, elmosódnak a határok, a nagylelkűség belső erő, amely pozitív változást hozhat mások életében, és egy alapvető érték, amely mindannyiunkat megmozgathat, nem csak ezen a napon, hanem egész évben. A jótékonyság ráadásul társadalmi jellegéből fakadóan változást hoz közösségeinkben, amikor az emberek akár idejüket, tehetségüket vagy pénzüket ajánlják fel egy jó ügy érdekében.

 „Hiszünk az összefogás erejében, és abban, hogy együtt többek vagyunk és változást hozhatunk. Hisszük, hogy felelősséggel tartozunk egymásért, és apró dolgokkal -mintegy csomag ételadomány, önkéntes munka, kisebb-nagyobb pénzadomány – mind hozzájárulhatunk egy élhetőbb társadalom létrejöttéhez.” – mondta Gergely Anna Boglárka, az AdakozóKedd programvezetője.

Világszerte hatalmas érdeklődés övezi a nemzetközi mozgalmat, és évről évre egyre több embert, szervezetet képes megmozdítani hazánkban is. Az idei programokról és adománygyűjtésekről az adakozokedd.hu és az adjukossze.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

Összehasonlítás

Duna-Part programajánló