Bár rengetegféle vitamin létezik, talán mégis a C-vitamin közülük az, amely a legszélesebb körben ismert. Ez nem véletlen, hiszen már a kisgyermekeknek is azt tanítják, hogy mennyire hasznos a betegségek ellen, és hogy minél többet kell belőle fogyasztani. Te mennyi mindent tudsz róla?

Orvosság a meghűlésre

A C-vitamin olyan hatóanyagokat tartalmaz, amik erősítik az immunrendszert, és javítják a szervezet védekezőképességét. Ezáltal ellenállóbb leszel a különféle fertőző betegségekkel szemben, tehát vagy el sem kapod, vagy könnyedén, enyhe tünetekkel átvészeled. 

A téli időszakban, a légúti betegségek szezonjában ez pedig különösen fontos, hiszen ki szeretné otthon napokig az ágyat nyomni azért, mert leterítette az influenza? Az egyéb kezelést nem igénylő betegségek esetén bizony még az orvosok is gyakran javasolják a C-vitamin bőséges fogyasztását, hiszen ezzel lerövidíthető a gyógyulás ideje.

Milyen forrásból lehet pótolni?

A természetes C-vitamin források közül az egyik leghíresebb talán a paprika, aminek a felfedezése Szent-Györgyi Albert magyar orvos nevéhez fűződik. De a szóban forgó zöldségen kívül magas vitamintartalommal bír még a citrom, a grapefruit, a narancs, a mandarin, a káposzta, a paradicsom, a bogyós gyümölcsök, az alma, a csipkebogyó, a brokkoli, a sütőtök és a kelbimbó is. 

Ezekből viszont naponta igen jelentős mennyiséget kéne megenned ahhoz, hogy fedezd a szervezeted teljes C-vitamin igényét, ráadásul a tested nem tudja sem előállítani, sem elraktározni, ezért csak külső forrásból lehet pótolni. 

A felsorolt zöldségek és gyümölcsök fogyasztása mellett ezt megteheted a Myrobalan Vita-C kapszulával is, ami adagonként 1500 mg C-vitamint és hasznos gyógynövénykivonatokat is tartalmaz. Napi 2 szem biztosítja a tested vitaminellátását, a hatást pedig minden bizonnyal te is érezni fogod majd magadon.

Milyen hatásai vannak a C-vitaminnak?

A C-vitamin komplexen, az egész szervezetre hat, ezért a hiánya is számos kellemetlen tünetet előidézhet. Régen a tengerészek rettegett betegsége volt a skorbut, amit a C-vitamin hiánya okozott. 

Az immunerősítés mellett ugyanis a következőkben játszik fontos szerepet:

  • Antioxidáns hatása miatt véd a káros szabadgyökökkel szemben
  • Csökkenti a koleszterinszintet
  • Serkentőleg hat a kollagéntermelésre
  • Tisztítja és erősíti az érfalakat
  • Csillapítja az allergiás panaszokat
  • Gyorsítja a sebek gyógyulását
  • Óvja a fogínyt a károsodástól
  • Elősegíti a vas és a réz felszívódását a szervezetben
  • Kedvezően befolyásolja az anyagcsere-folyamatokat

Láthatod, hogy egy olyan vitamint, ami ennyi mindenre hatással van a testedben, nem szabad félvállról venni és hanyagolni a pótlását. Bár arról még ma sincs egységes álláspont, hogy mennyi az ajánlott napi adag, de legalább 500-1000 mg bevitele mindenképp javasolt. Túladagolni pedig nem lehet, hisz a felesleg kiürül a vizelettel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

Duna-Part programajánló