Milyen technikák szerint érdemes a termékeket árazni?

A termékek árazása sokszor jelentős kihívást és fejtörést okoz a webáruház tulajdonosok számára. Sokan úgy gondolják, hogy csak akkor képesek értékesíteni, ha náluk a legalacsonyabbak az árak. Azonban számos egyéb tényező is szerepet játszhat az eladások sikerében. Ismerje meg a népszerű módszerek előnyeit és hátrányait egyaránt, hogy személyre szabottan dönthessen!

Többszörös árképzés

A többszörös árképzés technikájával már Ön is biztosan találkozott a különböző élelmiszerboltokban és ruházati áruházakban. A többszörös árképzés stratégia lényege, hogy a kiskereskedők egy adott áron egynél több terméket árusítanak. Ezt a módszert termékcsomag-árazásnak is nevezik.

Előnye: A kiskereskedők ezzel a stratégiával magasabb kosárértéket érhetnek el, alacsonyabb költségek mellett. Így végső soron nagyobb lesz a vásárlás összege, azaz többet profitál a kereskedő.

Hátránya: Ha a csomagtermék ára nem tér el nagymértékben az egyedi termékek összegétől, az bizalmatlanságot válthat ki a vásárlókból. Ilyenkor ugyanis nem látják, hogy miért éri meg csomagban megvásárolni az adott termékeket. Az Unasnál történő webáruház nyitás egyik legfontosabb előnye, hogy Ön egyszerűen hozhatja létre, illetve kezelheti a csomagtermékeket.

Diszkont árképzés

A kiskereskedők számára az egyik legfontosabb lehetőség a diszkont árképzés alkalmazása. Segítségével a bolti forgalom növelhető, és a kevésbé keresett termékek is eladhatók. Az ártudatosabb vásárlói réteg is megnyerhető, hiszen sokaknál prioritás, hogy kedvezményes árakon jussanak hozzá a kívánt termékekhez.

Előnye: A kedvezményes árképzés akkor hatékony, ha Ön nagyobb forgalmat szeretne elérni az áruházában, illetve ha el szeretné adni a régebbi, elavult árukészletét.

Hátránya: Érdemes mértékkel bánni a kedvezményekkel, hiszen a túl sok leértékelés miatt a vásárlók már kevésbé fogják a normál árú termékeket keresni.

Veszteséget meghatározó árazás

A technika lényege, hogy a kereskedők egy kedvezményes árú termékkel vonzzák a vásárlókat, majd további termékek vásárlására ösztönzik őket. Például egy barkácsbolt akciós áron kínálja a fúrót, és olyan kiegészítő termékeket javasol mellé, mint a fúrószárak, tiplik és csavarok.

Az így összekapcsolt termékek akár csomagban is értékesíthetők, amely tovább növeli a kedvezmény értékét. Az eredeti terméket a kereskedők ugyanis veszteséggel vagy minimális profittal adják el, de a kiegészítő áruknak köszönhetően már valódi haszonnal tudnak értékesíteni.

Előnye: A vásárlók kiválóan ösztönözhetők arra, hogy több terméket rendeljenek egyszerre, így az eredeti termékből származó profitkiesés többé nem jelent gondot.

Hátránya: Célszerű ezt a technikát is megfontoltan alkalmazni, hiszen túlzott használat esetén a vásárlók már elvárják a folyamatos kedvezményeket. Így pedig kevésbé fognak teljes áron vásárolni más termékeket.

Ha tetszett a cikk oszd meg!