Emberi közöny kontra Szerelem, a valódi boldogság – Caramel INTERJÚ

Molnár Ferenc, vagy ahogy talán mindenki ismeri, Caramel azon kevés tehetségkutatós felfedezettek egyike, akire már nem a verseny miatt figyelünk, hanem azért, mert remekül kihasználja a tehetségét. Több nagylemez és turné után most valami egészen másba fogott, musicalt írt, ráadásul hamarosan másodszor is édesapa lesz, így volt miről beszélgessek vele.

– Mindenekelőtt engedd meg, hogy előre is gratuláljak, hiszen hamarosan másodszor is Édesapa leszel! Készültök már a kistesó érkezésére? Ha esetleg kérdezhetek ennyire intimet, apás szülés lesz?

Köszönöm szépen. Természetesen nagyon örülök és izgatott is vagyok. A lányunk mellé most egy fiú kerül a családba. Lányos apának lenni szerelem, nagyon kíváncsi leszek, hogy milyen a híres apa-fia kötelék. Mivel be vagyok oltva a foci ellen, meccsre valószínűleg nem fogom kivinni (bár soha ne mondd, hogy soha), de tényleg érdekel, hogy mit rejt ez a varázslatos út. Igyekszem jó példával és rengeteg szeretettel nevelni, a többi rajta múlik majd. Minden más hadd maradjon titok.

– Beszélgetésünk apropója egy új, nagyszabású musical, a Mesterkód, amiben 17 év után ismét együtt énekelsz Palcsó Tomival. Mielőtt konkrétan az előadásra rátérnénk, ez milyen érzés neked? Tartod valakikkel a kapcsolatot az akkori műsorból?

Az igazság az, hogy kevesekkel találkozunk úgy, hogy le tudjunk ülni beszélgetni, mondjuk a régmúltról. Aki maradt a könnyűzenénél, teszi a dolgát, aki nem, érthető módon távolabb sodródott. Van persze, akivel dolgozunk is együtt, például Pápai Jocival, akinek dalt is írtam. Palcsó Tomi pedig egy üde kivétel. Bevallom, az én ötletem volt, hogy mi lenne, ha a Mesterkódban vele dolgoznánk együtt. Ez egy szerelemmusical, a boldogságkeresésről szól és mi 2005-ben is a boldogságunkat kerestük, s közben a Megasztár alatt nagyon szorosan összefonódtak a mindennapjaink. Aztán eltelt 17 év! Egy komplett felnőtté válás ideje. Szóval egészen más most együtt dolgozni. Egyrészt mindketten úgy vagyunk színpadon, hogy nagyon komoly színészi munkát is végzünk, másrészt teljesen új helyzet, hogy Tomi dalait is én írom. Izgalmas, hogy mennyire, a nézők is érzékelik majd december 3-án.

– A Mesterkód az ajánlója szerint romantikus musical. Hozzád mennyire áll közel a formátum? Vannak kedvenceid?

Nagyon régóta érlelődik bennem, hogy musicalt írjak. Ez a produkció megengedi, hogy elmozduljak az eddig ismert dalaim mögül és tág kirándulást tegyek a pop, a rock, a hip-hop, a rap, de még a soul vizében is. És azt veszem észre, hogy ebben a szereplők mindegyike lubickol!

– A Mesterkód különlegessége, hogy a zenéjét és a dalok szövegeit is te írtad, és a Lélekdonor című dalod éppúgy megjelenik benne, mint Petőfi Sándor versei. Honnan jött az ötlete ennek a darabnak?

Lutter Imre barátom, kollégám, aki előadóművész és költő is, több mint egy éve azzal állt elő, hogy nem szabad elmenni a dalaim szövegeiben rejlő mély érzelmi tartalom mellett, s hogy állítsunk színpadra egy slágerekből, vers idézetekből és jelenetekből álló, dramaturgiailag felfűzött zenés sztorit. Belevágtunk, és rendkívüli alkotókat sikerült megnyernünk hozzá. Olt Tamás, aki az előadás rendezője és Váradi R. Szabolcs, akik mögött számos megírt és rendezett sikerdarab áll, olyanok, mint a Madagaszkár, zseniális történetet álmodtak meg. Az emberi közönnyel szemben a szerelem, a valódi boldogság kulcsát nyújtják át a nézőknek, miközben – egy kicsit a Vissza a jövőbe filmekhez hasonlóan – ugrálunk az idősíkok között, s egy mesterséges intelligencia, a Lélekdonor (a darabban LD) segít a férfi főhősnek megkeresni a boldogságot. Látunk hivatali környezetet, utcát, pályaudvart, s mindenütt zakatol a világ, minden csak adat, de közben fel-felcsillan a remény, hogy mehet ez másképp is. A színházi jelenetek fel vannak fűzve a dalokra, gyakorta hangoznak el páratlanul szép és tiszta idézetek, Petőfitől, aki egészen új arcát mutatja a mai nemzedéknek, katartikus pillanatokat hozva, és tíz nagy sláger születik meg a közönség szeme láttára.

– A szereposztás összeállítása is teljes mértékben a te elképzeléseid alapján került összeállításra?

A szereplők kiválasztása Imrével és Tamással egyeztetve, közösen történt. S így lett parádés a szereposztás: Palcsó Tamás és Veres Mónika Nika, Szulák Andrea és Trokán Péter, Bakos-Kiss Gábor, Balaskó Bence és Német Klára mellett Lutter Imre és jómagam is színpadon leszünk, eddig sosem látott módon. Itt ugyanis színészként is alakítanak a popelőadók, hatalmasat énekelnek a színészek, és fergetegesen őszintén játszanak a gyerekszereplők. A koreográfia sem pusztán táncra épül, hanem a testbeszédre is, és a darab futurisztikus jellegéhez igazodik a díszlet, amelynek jó része virtuálisan jelenik meg, hatalmas óriáskivetítőkön, érvényesítve a Budapest Aréna adottságait.

mesterkód musical
– A Mesterkód nagyon fontos és aktuális üzenetet hordoz. Te mennyire tudsz kikapcsolódni a digitális világból mostanában?

Az én életemben is ott vannak a digitális eszközök, és nagyban segítik a munkámat. A telefonomba írom a dalszövegeket (egyébként a költők egy része is így ír, Lutter Imre is sok versét jegyzeteli elektronikusan), ugyanis a készülék mindig ott van nálam, és ráadásul fel is tudom énekelni, ha kibújik hirtelen egy-egy dallam. Mindemellett megpróbálok egyre inkább az emberekre, és nem rövid üzenetekre, emotikonos reakciókra figyelni, igényesen szórakozni, kerülve a felszínes és tartalmatlan dolgokat. Túl rövid az élet, hogy üres járatokra pazaroljuk. Így a kikapcsolódás is aktív és fontos része az életemnek. Amúgy pont erről szól a Mesterkód is.

mesterkód
– És ha már kikapcsolódás, mennyire van szabadidőd egyáltalán, amit kikapcsolódásra tudsz fordítani?

Nagyon sokat dolgozom, különösen mostanában. A musical dalai időigényesek, mert itt nem arról van szó, hogy magamnak írom a slágereket, hanem a különböző szereplőknek, karaktereknek, előadóknak a bőrébe bújva kell megfogalmaznom nagyon fontos igazságokat, vagy a szereplőket alakító színészek, énekesek képességeihez, adottságaihoz mérten rájuk szabni a történetszálakat zenében, versben. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az a munkám, ami egyben a hivatásom. S akikkel együtt dolgozom, többségükben barátok is. Míg máskor egy távoli utazás jelenti a nagyobb kikapcsolódást, most a Mesterkód időutazása és a zenés műfajok közti kis kalandozás mozdít ki.

Az interjút készítette: Szénégető Richárd – Ric$